زمان جاری : دوشنبه 11 تیر 1403 - 7:26 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 618
نویسنده پیام
tabrizdownload
آنلاین

ارسال‌ها : 25
عضویت: 5 /3 /1393
محل زندگی: تبریز
سن: 17
پردازنده‌های 64 بیتی جدید اینتل برای تبلت‌ها
اینتل در Computex امسال برنامه ای گسترده برای معرفی پردازنده‌های Moorefield خود دارد. چیپی که اینتل امیدوار است بتواند اندکی از عقب‌ماندگی خود نسبت به ARM را کاهش دهد.
اینتل در تلاش است تا علاوه بر ساخت پردازنده‌های جدید برای تبلت ها، قدرت آن‌ها را نیز در استفاده از شبکه‌های LTE افزایش دهد. Moorefield آخرین تلاش این شرکت در این زمینه است. این چیپ 64 بیتی که با نام Atom Z3560/Z3580 چهار هسته ای نیز شناخته می‌شود، برای تبلت های 8 اینچی و کوچک‌تر (مانند اسمارت‌فون ها) ساخته شده است. مدل جدید قرار است جایگزینی مناسب برای نمونه Merrifield دو هسته ‌ای باشد.

یکی از سخنگویان اینتل در مصاحبه با CNet از برنامه این شرکت برای معرفی درخور این چیپ در Computex امسال خبر داده است.
اما این چیپ ها چه برتری نسبت به پردازنده‌های Bay Trail که همین حالا در تبلت هایی چون Lenovo ThinkPad 8 به کار می‌روند، دارند؟ Moorefield نسبت به Bay Trail اندازه کوچک‌تری دارد و گفته شده که دمای پایین‌تری نسبت به پردازنده‌های پیشین ایجاد می‌کند.
همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن سازگاری و بهینه‌سازی عملکرد آن با شبکه LTE می‌باشد؛ مشکلی که اینتل مدت‌هاست با آن سر و کله می‌زده و حالا توانسته به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه برسد. ASUS MeMO Pad 8 نخستین دستگاهی است که قرار است از چیپ های 64 بیتی Moorefield بهره ببرد.
چهارشنبه 07 خرداد 1393 - 11:33
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :