زمان جاری : دوشنبه 11 تیر 1403 - 8:09 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 85
نویسنده پیام
tabrizdownload
آنلاین

ارسال‌ها : 25
عضویت: 5 /3 /1393
محل زندگی: تبریز
سن: 17
تغییر استراتژی انویدیا در حوزه پردازنده دستگاه‌های موبایل
انویدیا بعد از شکست‌های پیاپی در بازار موبایلی پردازنده‌های تگرا قصد دارد با یک تغییر استراتژی به صنعت گیمینگ و ماشین توجه بیشتری نشان دهد.
با توجه به پراکندگی پردازنده‌های اسمار‌فونی و تبلتی بازار، چندان دشوار نیست که متوجه سهم پایین پردازنده‌های تگرای انویدیا شد. نکته‌ای که مسئولان انویدیا به خوبی از آن آگاه بوده‌اند و قصد دارند استراتژی خود را در این حوزه تغییر دهند. جن هوانگ رییس شرکت انویدیا به‌تازگی در مصاحبه‌ای با CNet به این موضوع اشاره داشته و خبر از تغییر برنامه‌های این شرکت داده است. قسمتی از این مصاحبه را با هم می‌خوانیم.

خبرنگار CNet: گزارشاتی رسیده است مبنی بر اینکه انویدیا دیگر پروژه تگرا را برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها ادامه نخواهد داد. آیا تغییری صورت گرفته است؟

جن هوانگ: «استراتژی تغییر کرده است، اما نه به شکلی که شما گفتید. دلیل این اتفاق این است: اول اینکه ما متوجه شدیم که دنیای دستگاه‌های موبایلی تنها به اسمارت‌فون‌ها محدود نمی‌شود. درست است که مهم‌ترین دستگاه موبایلی اسمارت‌فون‌ها هستند، اما تکنولوژی در حال تغییرِ سریع و اساسی محصولات است. تلویزیون‌ها و کامپیوترها از جمله مهم‌ترین این محصولات هستند و البته بازی‌ها و خودرو‌های جدید... استراتژی ما این است که بر روی بخشی از دستگاه‌های موبایلی تمرکز کنیم که درآمد بیشتری برای شرکت داشته باشد. این بخش‌ها می‌تواند شامل جلوه‌های کامپیوتری، گرافیک، پردازنده‌های گرافیکی و موارد این‌چنینی باشد.

در تعدادی از اسمارت‌فون‌ها جلوه‌های کامپیوتری مهم هستند، اما در تعداد بسیار بیشتری نیز این عامل مهم نیست. پس کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم، تمرکز بر روی «گیمینگ» است؛ جایی که می‌توانیم مقدار بسیار زیادی سود کسب کنیم و فکر می‌کنیم که صنعت گیمینگ در دنیای اندروید نیز در حال ابراز وجود و مهم‌شدن است. همچنین می‌خواهیم روی سیستم‌های کامپیوتری به‌کار رفته در ماشین‌های جدید کار کنیم، جایی که جلوه‌های کامپیوتری اهمیت ویژه‌ای برای ماشین‌های آینده دارد.»

پردازنده‌های مدل‌ تگرای 3 موفقیت محدودی در بازار به دست آورد، تگرا 4 تنها به چند دستگاه راه پیدا کرد و تگرا 4i نیز تقریبا هیچ موفقیتی برای این شرکت به همراه نداشت؛ اتفاقاتی که دور‌شدن از حوزه اسمارت‌فون‌ها را قابل توجیه می‌کند. انویدیا همین حالا برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا چون آیودی، لامبورگینی و تگرا پردازنده‌های تگرا ارائه می‌دهد و تغییر استراتژی و تجدیدقوای این شرکت می‌تواند آن را دوباره به غلتک موفقیت برگرداند...
دوشنبه 05 خرداد 1393 - 15:32
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :